VertiGIS Supportportal
Viktigt! VertiGIS Supportportal ersatte den gamla supportportalen EDP Kundportal den 9 maj år 2023.
Supportportalen är en webbportal där ni kan skapa support- och önskemålsärenden och sedan följa dessa ärenden.
Supportportalen kan nås via menyn under Hjälp>Supportportalen eller genom webbadressen: https://support.vertigis.com/hc/sv.
Tips! Lägg gärna till webbadressen https://support.vertigis.com/hc/sv som ett bokmärke i din webbläsare för att enkelt komma åt sidan.
Viktigt! Det går inte att administrera användare för respektive organisation via supportportalen. Om en ny användare ska läggas upp får denna personen själv skapa ett konto i supportportalen, se Hur skapar jag ett konto?
Ska en användare tas bort från supportportalen behöver supporten kontaktas.

För att skicka in Önskemål till Vertigis AB görs detta via VertiGIS Community. För att komma åt Önskemål - EDP Future behöver ni vara inloggade i supportportalen samt vara kund hos Vertigis AB, se Community.

Via Skicka en förfrågan skickar ni in ett supportärende till Vertigis AB, för mer information kring hur ni skapar ett supportärende, se Hur skapar jag ett supportärende?

Alla systemförvaltare samt alla personer som skapat ett supportärende hos Vertigis AB de senaste sex månaderna (efter uppstart) får automatiskt ett konto i supportportalen. För att logga in i supportportalen första gången skickar man efter ett nytt lösenord.
- Vill ni skicka efter ett nytt lösenord, se Hur får jag mitt första lösenord?
- Vill ni skapa ett nytt konto i supportportalen, se Hur skapar jag ett nytt konto?
- Behöver ni återställa ert lösenord i supportportalen, se Hur återställer jag mitt lösenord?

Här samlas artiklar på frågor som avser våra produkter, se EDP produkter. Artiklar för våra produkter syns endast när ni är inloggade. Denna sidan uppdateras löpande.

Här samlas artiklar på frågor som avser bland annat supportportalen, se Allmänt. Denna sidan uppdateras löpande.