Registrera/Kvittera order
Registrering av ordrar sker genom extern fil från TEX EDP Mobile, se avsnittet: Inläsning av händelsefil, eller manuellt i flikarna Skapa/Ändra eller Kvittera order. Renhållning > RH-order.
Skapa/Ändra - Välj datum i fältet: Utförd. Tryck Spara.
Kvittera order - Välj datum för fältet: Utförd. Tryck Spara. En fråga kommer om man vill skriva ut ordern.
Massregistrering görs i fliken Kvittera orderr. Tryck på Hämta order, då hämtas de ordrar som ej blivit registrerade. Tryck sedan Massregistrera så öppnas fönstret Massregistrering av renhållningsordrar.
Välj datum för utförande och eventuellt Fordon och Fakturafrekvens i respektive kolumn per order och tryck på Spara.
Kvittering innebär att en order görs klar för debitering. Kvitterar man inte en order kan den inte heller faktureras. Detta kan också göras en och en i fliken: Skapa/Ändra med knappen: Kvittera order, se avsnittet: Skapa Ändra order, eller masskvittering i fliken: Kvittera, med knappen: Kvittera alla de ordrar som är registrerade, har utförd datum, kommer att kvitteras. Dock kommer ingen kvittens ut vid masskvittering.
Vill man underlätta sitt arbete kan filter skapas på de ordrar som sen ska utföras och kvitteras. Det görs under fliken Skapa/Ändra.
Som sen hämtas i fliken: Skapa/Ändra:
Som sen kan kvitteras en i taget ifrån filtret.

Vid kvittering skapas händelser på tjänsten i Kunddialogen, under förutsättning att Utfört datumfält är ifyllt:

Upptäcker man att det blev fel kan man backa en utförd kvittning genom att klicka på knappen Backa kvittering.
När man backar kvitteringen så kvarstår ordern. Endast händelserna försvinner. Tjänsten förändras inte.